Lite tankar

En sak som är väldigt vanlig vid dagens tävlingar är ju folk
som "stannar kvar" i klasserna. Vissa väljer att sitta kvar och fisa
i låg klasser bara för att plocka rosetter. Då talar jag ju
om både hoppning och dressyr. Jag menar..

Du rider nästan varje LC-LB klass på 70+% och de flesta gånger kniper du en placering.
Då börjar man ju undra lite? Och i hoppningen stannar de kvar på 1m-110 just för att det
lätt och bekvämt. Jag har inte ridit alls många LC men jag har fått 67 som mest i den klassen
och i år ville jag avancera för att göra plats åt andra istället. Nu låter jag väl kanske lite mallig men
det är inte så jag menar.

Jag själv vill inte ses som den ryttaren som ligger kvar i klasserna bara för att
plocka placeringar. Jag istället vill gå fort fram i klasserna. Komma någonstans, inte tävla LB
på en häst som kanske har kapacitet för MVS el högre. Jag tror vissa känner säkert igen sig i detta.





Kommentarer
Camilla-

Känner igen massor! Vill också få godkända resultat o sen vidare så man kommer fram till de klasserna man vill tävla. Inte ligger jag kvar i LC flera år bara för att få rutin, jämnhet eller vad det nu än är. Rutin får man i klasser som utmanar en som ryttare också.

2012-05-21 @ 17:02:31
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Sofia

Känner verkligen igen mig! Det är så störande, för det är lixom folk som stannar kvar och när man frågar om inte de vill ta sig uppåt och rida lite svårare klasser, så svarar de att de vill ha mer "rutin". Som ovan kommentar säger; rutin får man genom att rida lite svårare klasser.



Älskar din blogg! :)

2012-05-21 @ 18:30:15
URL: http://femponnydrommar.blogg.se/
Sofia

Och när folk inte kan bestämma sig om dom är nöjda eller inte förens de fått höra procenten eller sett protokollet. Jag tycker man borde kunna avgöra hur känslan var :P Eller typ nåt i den stilen ;)

2012-05-21 @ 21:08:33
URL: http://femponnydrömmar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0