Frukta framridningen?

Har tagit upp detta en gång förut men tar det mer än gärna igen.
Bristen på respekt på en framridning. Här ser det likadant ut på både dressyr och hopp fronten.
MEN jag måste faktiskt säga att de flesta är trevligare när det är en framhoppning.
Där kan de iaf be om ursäkt om de höll på att krocka. Dressyr ryttare känns lite för stolta för det ?
Jag är alltid den som försöker hålla sig ur vägen på framridningen i hopp om att inte bli på riden.
Men knappt då hjälps det. På stora utebanor går det ganska bra men när det är ridhus så
kommer trollen fram mer.
 
De kommer i ex en ökad trav eller galopp och en annan följer ju höger regeln. Håll till höger vid möte
och skritta innanför spåret. Det hjälps inte så mkt. De senaste tävlingarna jag har varit på dock har varit
ganska lugna tack och lov. Men det finns alltid någon som tror de äger hela stället och kommer som en
sor bulldoser och en annan måste alltid flytta på sig. Och av nån aledning ber jag om ursäkt?
Till vilken nytta ? För att vara trevlig? Antagligen. Tänk om alla bara kunde respektera varandra och se sig för.
UPP MED BLICKEN OCH SE R OMKRING.

Notera att vissa av meningarna är känslor av saker man får och inget jag påstår ;)
 


Kommentarer
Elin

Känner igen det där :) Vissa tror att de äger hela framridningen :P Tycker dock att hopptävlingar är lite mer kaotiska än dressyr..

2012-07-18 @ 22:03:37
URL: http://livetsomelin.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0