Senior kontroll

Idag var jag iväg med Malte till Solstadens Smådjurklinik för senior kontroll.
Hon började med att känna igenom honom och jag berättade om att han haltar
vänster fram ibland när han legat ett tag. Hon börjde och vred och vände på benet. Tillsalu
när hon drog bakåt uppåt skrek han till. Där gjorde det ont. Då fick vi gå ut på planen och gå
så hon fick se, för då haltade han rejält. Hon trodde det kunde vara Bog bladet.
Riktigt vad visste hon inte men troligvis pålagringar. Så de väntar nu på blodprovs svaren för att se
om han kan medicineras en liten tid för att se om det är något tillfälligt som inte hinner läka eller om
det behöver röntgas. Jag bara känner hur pengarna förvinner fortare än kvickt. Men det är ju ett måste.
Det får helt enkelt lov att kosta när det gäller sådana grejer.

Sen ska jag badda hans tandkött med Hexocil. Det skulle hjälpa mot hans inflammation som han har i bakre
änden av tandköttet. Först när hon kollade på när han haltade morrade han på henne. Tok hund. Men
sen när den andra kom och skulle ta blod prov sa han inte ett pip. Det var bra gjort av han :)



Jo och i morse innan jag och sambon skulle börja jobbet skulle vi ju försöka med att få ett urin prov.
Efter många om och men och tjafs om vem som kunde bäst fick vi tillslut iaf en matsked :)



Kommentarer
Kajsa

Aw, jättefin bild!

2012-04-03 @ 21:06:41
URL: http://kajsaochtuva.blogg.se/
Ellen

Jätte gullig blogg :D titta gärna in på min ;)

2012-04-04 @ 07:33:17
URL: http://ellenkjellstorp.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0