Jobbat och hjälp en bekant

Direkt efter jag slutade jobbet så hämtade Denise mig.
En tjej som jag är lite bekant med sen tidigare. Hon har bett mig att
hjälpa henne lite med sin 4 åring. Så idag åkte vi dit hon har den. Började med att longera
den för att se hur den rör sig. vad den reagerar på osv. En lite nochalant men känslig häst.
Hon stannade gärna och vände in framändan och stod sen där. Så man fick va kvick med att driva
fram henne. Hon är insutten men har inte blivit hanterad på ca: 3 månader så vi började om från början.

Började med att hänga och klappa. Hon tog det bra. Det märkes att hon vart med om det förut.
Sen skrittade vi lite hängandes. Det gick också mkt bra. Efter lite upp och ner i hängade ställning så satte
jag mig sen i sadeln. Höll mig först längs med hennes mankam. Hon tyckte inte det var läskigt alls.
Sedan satte jag mig upp lite försiktigt, men fortfarande lite framåt. Så skrittade vi lite ett tag. Sen så
gav vi oss. Jag tyckte det räckte gott och väl för fröken. Det märkes på den att hon tyckte det var roligt
att få göra något. Och nyfiken. Kan allt undra om jag lagt på mig för jag höll inte
på att få igen säkerhets västen. Hihi. Jag får skylla på tröjan.
 Så uppfattningen jag fick av hästen just idag är..


* Lite bortskämd
* Känslig
* God trogen
* Ganska lugn och bra psyke
* Klok

Denna hästen tror jag kommer blir mkt fin när den kommer igång
och blir riden regelbundet. Vilken trav den hade när jag longerade den.

Hittade en Bild från när den var 3 år.



Briana
E: Highlander



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0