Seg dag

Har inte sovit mkt alls inatt.
Näsan har varit helt igentäppt. Halsen ömmar.
Feberfrossa. Ja det är bara att inse att den tiden är här för min del också.
Hoppas bara inte det blir värre för på lördag är det ju tävling.

Strax ska jag åka till Therese för att få mig lite kaffe. Sen blir det vidare till stallet.
Blir nog ett ganska lugnt pass idag. Orkar nog inte så mkt mera.



Kanske skall uppdatera hur det gick för Avalon på sin första Pay & ride.
Ja inte alls bra. Hon var sist ut i LB och det va bara 1 startande i LA.
På framridning och Cring var hon super mysig. ( Inte ja som red).
Men när cia red in på banan tog det stopp. Hon skulle inte upp till övre änden av
ridhuset. Dom krånglade bra länge men cia valde att gå ut från banan.
Dommaren sa att hon fick gå in igen efter sista ekipaget.
De gör ett nytt försök men samma där. Tillsalut hoppas Cia av.
Dommaren kommer ner och frågar om vi vill ha hjälp.
Hon börjar longera henne lite. Hon tyckte att hon inte skulle behöva åka
från platsen med den minnes bilden. Tillsalut fick jag klämma
på mig Cias 36:or. Jag har liksom nästan 40 :S Ja men det gick.
Red henne en liten stund där inne. Hon lugnade sig efter ett tag så tillslut kunde vi
rida förbi läktaren med ganska lösa tyglar.

Så Nu får vi allt "ridhus" träna fröken :) Men hon var duktig ändå.
Gick in fint i transporten. Skötte sig ju bra på framridningen så :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0