Riktig omgång

Fröken protest fick en rejäl omgång idag.
Eftersom hon håller på med sina löjliga protester genom lite resningar/slängningar
så fick hon gå rejält tills hon slutate. Alltså ett intensivt pass i över en timma.
Men ACK så fin hon blev. Ju längre hon rids desto finare blir hon.

Tror faktiskt hon blev "lite" trött iaf. Jag tror vi underskattar våra hästars energi.
Jag gör ofta det iaf. Hon blev väldigt svett men det mesta hann torka när vi kom upp
till stallet. Men jag svampade av henne ändå. Jag iaf blev ganska trött :).
Gjorde mycke ökningar i traven. Även lite i galoppen. Sen gjorde vi lite förvänd galopp
i båda varven. Tror det har ramlat ner lite om hur jag ska göra för att hålla kvar henne :)



Kommentarer
Camilla Persson

Ibland behövs det att man rider de helt slut! Får jag göra på Tosca ofta. Det är inte förens hon blir trött som det går att få vettig ridning ifårn henne och först då man kan öva saker och då gör jag det ett tag även om hon är trött. Hon får helt enkelt lära sig att sammarbeta ifrån början eller gå långpass :P

2011-09-15 @ 21:06:16
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Camilla Persson

Sv. Rider också bättre till viss del när jag blir "ilsk" men jag har så förbannat kort stubin ibland och det hatar jag! Måste tärna massor på det :D

2011-09-15 @ 21:52:43
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0