Natt update

Ja, jag borde ju sova nu men är inte trött så.

Tänkte skriva lite om gårdagen.

Hon kändes mkt fin på första framridningen. Dock stretade hon emot ganska mycket
så jag fick tok ställa henne för att det skulle släppa. Det släppte inte riktigt helt men hon blev
mycket bättre. Inne i C-ring kändes hon lika fin. Inge direkt spänd vad jag kunde känna. Var nog
mer jag som var det :). Sen när vi kommer in på banan så tar jag ett varv. Uppe vid C
var det lite mörkare så där var dressyr staketer och läktaren lite läskig. Detta var alltså samma ställe
som Avalon var på som jag skrev om i ett tidigare inlägg.
Gjorde lite volter uppe vid C så hon fick se sig omkring. Sen startar vi.
Hon gjorde programmet fläck fritt :) Allt satt på plats. Hon var super duktig. Och vi fick
mkt fina kommentarer från dommaren :)
- Snygg och trevlig häst som du visar väl i progr. Mjukt rider av dig / Lycka till vidare.
Jag blir lika glad varje gång när dommarna tycker att min pingla är så fin :)

Inför andra klassen hann jag inte rida fram så mycket för jag skulle in i C-ring nästan direkt.
Vilket inte gjorde något då hon redan var fin kände jag.
Programmet där också gick hon extrem fint i (tyckte jag). Dock slog hon tyvär över på ena diagonalen
i galoppen. Vilket också syns på filmen. Men jag tror hon var ganska trött för jag kände redan i C:2an att hon
vinglade lite på galopp diagonalerna där. Sen var jag också ganska trött och orkade nog inte riktigt hålla
om henne. Men slut summerat en TOPPEN dag. Kan inte mer än att vara stolt över Melizza.
Jag tror nog hon sov ganska så skönt inatt :)
Kommentar från dommaren..
-Du rider korrekt i progr på din trevliga häst. Blev bitvis lite matt. Lycka till vidare.
Vet inte men tror dommaren glömde ett S kanske? =)

Så detta blev nog vår sista start för detta år.
Det är en tävling den 12:e november ganska nära men det är alltid ett
problem att få med någon. Speciellt nu när jag vet att jag inte får köra själv.
Hade varit ganska roligt att få prova på en LA innan årets slut dock :)
Men om det nu är så att det inte blir mer i år så kunde vi ju inte få ett bättre avslut :)



Kommentarer
Lina - Tävla om swarovskiarmband från Butik Quse

SV: Ja de blir inte lika dammiga och äckliga i stallet.

2011-10-24 @ 09:06:01
URL: http://sallberglina.blogg.se/
sandra nensen

Varför får du inte köra själv? eller menar du att du inte får åka bort själv? hur lång tid tar det ca?

2011-10-24 @ 10:38:16
URL: http://sandranensen.blogg.se/
sandra nensen

jaha men är det nån ny lag nu eller för det har man väl fått förut?

2011-10-24 @ 14:38:11
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Camilla

Åh vilka fina rosetter!

Tycker du är jätteduktig som alltid får så fina procent och kommentarer! :D

2011-10-24 @ 16:38:19
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0