Känner mig "dressyrig"

Tränar som en galning på nedsittning nu. Själva sittandet går skapligt bra.
Nu är det RESTEN som ska sitta också. Stilla skänkel, korrekt placerad hand,
rätare rygg. Ja sen är det nog bra tror jag :). Melizza gick fint idag tyckte jag.
Hon fick gå ut i hagen med ett tunt regn täcke eftersom det va ganska så kallt idag.
Det blåste ruskigt kallt också. Sitter och tänker ut hur tävlingsdagen kommer se ut
när vi debuterar. Jag är nöjd så länge vi får en godkänd procent :). Resten tar vi som det kommer.
Strävar inte direkt efter nån placering första gången vi startar dressyr. Till heljen ska jag
eventuellt ta en dressyr lektion för min hopptränare om han hade tid. Känner att det kan va
nyttigt att få fler som ser Dressyren också. Men det är bara ett kanske än så länge. Iaf innan tävlingen så måste jag ju införskaffa dessa snabblindor.

På dressyr tävling är det ett MÅSTE med vita lindor på framridningen ;).
Just så man får känna sig lite "snobbig" :) Och fin förståss :)



Kommentarer
Camilla

Sv Jag har inte bråttom med henne men jag kan ibland sakna riktig ridning och önskar att det kunde gå lite snabbare med henne. Men sak samma för idag var hon nästan som en vuxen häst att rida :D:D:D

2011-05-03 @ 20:49:45
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Camilla

Sv. Ja jag tycker man ska vara fin på alla former av tävlingar. Då tycker jag man visar lite respekt mot arrangörerna och det känns ju lite roligare att tävla om man är fin :)

2011-05-04 @ 13:44:38
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0