Underbara Unghäst

Har ridit Avalon i några dagar nu. Hon är ju helt Amazing.

Igår hade jag sporrar för första gången på henne. Hade en gång tidigare men
fick ta av dem för hon bara sprang när hon kände dom. Så igår satte jag på mig
ett par kortare sporrar. Hon tog det super fint. Nu kan jag äntligen komma åt henne
ordentligt. Sen kom det ju även en Skimmel till ridbanan också. Avalon har ju
aldrig sett en skimmel. Hon hanterade det bra tycker jag. Hon blev väl mycket stel
och skulle titta på den men hon var under kontroll iaf.

Idag var hon lite sliten när hon kom in. Tog tempen men den var okej.
Hon blev lite piggare på banan eftersom det blåste lite men det fanns liksom
ingen gnista i henne. Men hästarna har ju också sina dagar.

Efter passet var det smörj dags av svans och mankammen. Vi hat ju klippt av
henne all manen eftersom hon kliade av större delen av sin man. Såg även att Melizza hade
börjat klia svansen också så hon fick hästsalva i svansroten hon med :)


Avalon på 3års test 2010



Kommentarer
Camilla

Duktiga lillhästen :D

2011-06-12 @ 22:11:17
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0