Idag har jag varit arg

Idag har jag varit arg på Melizza. Allt började med en pall.
Den stod ju inte på rätt ställe naturligtvis. Så den skyggade hon för.
Det gick fortare och fortare förbi den där. Tillslut så fick jag tag i henne och kunde
hålla koll på henne där. Sen skulle jag rida snett igenom i galopp. Där bytte hon. jag vänder tillbaka
men då stannar hon och små reser sig. Allt för att va vrång och slippa. Så gjorde hon några gånger.
Tillslut kunde vi ta hela diagonalen utan att hon bytte. För målet var att sakta av innan hörnet och när jag
tog upp henne så gjorde hon ett byte. Snacka om känslig häst? Iaf efter den påfrestande rittetn blev det avskrittning i skogen i ca 20 minuter. Kanske lite mer. Hon verkade tycka det var skönt.

Innan Jag red Melizza så red jag Ocean. Han har stått ett bra tag men var som en ängel.
Annars brukar han ALLTID testa med att studsa med framänden :) Tok pojken. Men idag
var han som ett ljus :) Dock låg han på som satan. Blev ganska trött i armarna. han låg
på hela passet också. Så jag vill nog ha ett 3 delat bett på honom när jag rider iaf. Hade 
2 delat på honom idag.



Kommentarer
Emilia

sv. Tack du :)

Ibland vill jag lite för mycket så då blir det att jag rider väldigt mycket med sätet och lutar mig mycket bakåt :)

2011-06-02 @ 12:42:53
URL: http://englic.blogg.se/
Camilla

Ibland blir man tokig på tottohästarna!

2011-06-02 @ 13:28:57
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0