Tillridning

Håller just nu på med Tillridning av en underbar liten ponny.
Igår var tredje gången jag red honom. Testade att ha en svanskappa på han
som enligt ägaren inte gick att ha. Han blev tokig sa dom. Oj då tänkte jag då sätter vi på den
då. Men han va som ett ljus. Dock syntes det på han att han inte gillade den. Så det är nog endast i lina eller
frihet han passar på med buserier :). Från att knappt kunna gå på tygeln till sidvärtsrörelser..
En kvick tänkt liten ponny. Dock blir det inte långa pass då jag är för stor för honom men han är stark.
Och han bibehåller sin framåt bjudning in i det sista. Så mestadels är ju skritt och Max 2 minuter trav om ens det.

Iaf så har jag precis klämt i mig lite mat. Ska alldeles strax åka upp till stallet.
Blir nog att rida Avalon idag. Längtar väldigt mycke till dressyren den 18:e Augusti.
Men är lite orolig ang galopp ökningarna läns diagonalen. Hon byter när jag sätter henne tillbaka.
Och jag orkar inte hålla mig kvar i rätt balans mitt över henne. Hon liksom puttar över mig.
Men träna träna. Det jag funderar på är hurvida avdragen blir ... Tänkte ställe henne liiite. Kanske att
avdraget blir mindre om man ställer henne än att hon byter ?



Kommentarer
Anna

Du får mycket lägre poäng för ett omslag i jämförelse med att hästen är för ställd. Så håll henne hellre ställd, se till att ni bryter av INNAN hörnpasseringen just för att se till att underlätta för en övergång (rakriktad häst). Sen så är det bättre att inte visa en ökning och få till ett bra avbrott, än att öka och sen få ett omslag eller en slängtravs-övergång. Lycka till!

2011-07-25 @ 21:20:06
URL: http://salentein.blogg.se/
Camilla

Sv1: Använder båda min sadlar på båda hästarna, dressyren ligger inte hundra på Chaca just nu när hon är fet och omusklad men jag försöker padda den lite här och var så det funkar för tillfället tills omfånget blivit lite mindre.



Sv2: Jag tror jag överdoserar fly sheild men då funkar den iaf. Lite surt att man måste spraya om varje gång det regnet dock :/

2011-07-26 @ 12:25:00
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0