Ingen tävling

Nej nu har jag bestämt mig.
Jag struntar i tränings tävlingen på lördag.
Swingfly lockar betydligt mera... Däremot har jag hittat
en Pay&Jump i Filipstad som ja tänkte ta med Avalon på.
Det är ju ig bättre för det är så mycke större än att klämma sig igenom en
20*40 bana. Även fast det inte är nån direkt höjd på hindren så är det skönt om det
är lite mera plats. Den tävlingen var den 11:e Augusti. Då hinner vi ju åka till min tränare
och få en liten lektion på grunderna för tösen.



Ni kanske undrar varför jag tar mini hoppningar på en dressyr häst?
Jo det är för att det är mycke lättare att miljö träna en häst i hoppmiljö.
Det finns mycke mer att titta på och uppleva än en tom dressyr bana.
Fast frågar man Melizza finns det allt spöken vid en dressyr bana också ;)

Nej men det är vad JAG tycker.
Sen ser jag endast positivt i att små hoppa en dressyr häst då det
kan leda till lite mer framåt bjudning. :)



Kommentarer
Camilla- Bloppis på Bloggen

Tränar miljö på Tosca också genom hoppningar. De fokuserar bättre när de inte måste hålla sig inom en ram :)

2011-07-29 @ 12:58:55
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0