Härligt väder

Solen steker. Härligt..

Red Både Melizza och Avalon igår.
Dick först ner med Melizza. Hon skötte sig bra. Hade inga dumheter för sig.
Övade på¨Snett igenom i Galopp. Det gick mkt bra hon bytte inte. Dock höll
jag ett ganska lågt tempo. Så får börja öva med ökningarna nu. Det är när hon sätts
tillbaka som hon byter, typiskt nog. Men om jag låter bli att öva byten kanske det går bättre.

Sen gick jag ner med Avalon. Trodde hon skulle va bättre i munnen när hon blev själv men icke.
Hon var lika stark som vanligt. Men när jag galopperade längs spåret så kunde jag faktiskt släppa båda tyglarna
och hon var kvar i samma rytm :) Det tycker vi om.

Snart är det tävlings dags för Avalon igen. Denna gången på bortaplan. Men det ska allt gå bra.
Jag tog 40 och 50 cm denna gången ist. Dock skulle jag behöva iväg till min tränare en gång innan så hon får
prova hoppa andra hinder en gång. Men det "spörs" väl om hur det blir :) Tror inte att "muppet" har nått problem
med nya hinder :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0