Inridningen är Invigd :)

Efter att vi gått ner och longerat Avalon och Java så fick jag idén att jag skulle
hänga på Java. Hon har aldrig varit hängd på förut. Så Vi ställde upp henne på gången
och medans kjell höll i henne satte jag på mig hjälmen och hämtade pallen.
Ställde paler brevid henne och klappade lite på henne medans jag stod på den.
Ingen reaktion. Hängde mig försiktig över henne. Ingen reaktion. Lade hela vikten på henne.
Ingen reaktion. Efter ett tag med hängade och mycke klappar över hela kroppen la jag över
benet och satte mig helt på henne. Ingen reaktion.... Jaha va tråkig hon va då :).
Så hon verkade inte speciellt obekväm med den situationen :)

Nu ska jag inte säga för mycket med jag tror inte det blir några problem med inridningen på henne.
Hon verkar ha ett mkt bra psyke.


Tyvär är denna fula bilden en av de enda jag har där hennes
storlek syns. Och som ni ser är hon Inte stor alls :)
Har inte mätt henne nu på ett bra tag men hon är nog inte
så mkt högre än 150 max :P Lill fisen :)

Tidigare red jag Pojk. Han gick än en gång som en klocka.
Bättre nä på filmen tom. Jag fick en sån jäkla känsla av
kontroll vissa stunder i galoppen, och känsla av att sitta
som gjuten i sadeln. Mer sånt tack :)
Gjorde lite skänkelvikning vilket stundtals gick mkt bra.

Nu ska jag snart spela bingolotto och hoppas på miljon vinst.
:)



Kommentarer
Camilla- Låt hundarna slippa stress, tramp och trängsel på mässorna, skriv under!

En liten stumpa! Härligt när de är så snälla och coola i psyket. Brilliant har vi börjat med och det enda han säger om allt är "Okej!" Tror inte det blir något problem med honom heller, skönt för vi har haft riktiga nervisar det senaste

2011-12-23 @ 20:37:45
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0