Duktiga DUKTIGA Muppa :)

Muppa va jätte duktig idag.
Vi tog oss runt ett helt program :)
Dock blev det inte mycket till framridning då vi blev lite senare än jag
planerat men tror inte hon hade varit mer avslappnad för det.

Vi startade ju först. När vi skulle gå in i ridhuset tvekade hon ganska mycket.
Vi fick va i C-ring ett tag innan vi fick gå in på banan. Vi skrittade lugnt upp mot C längs
långsidan. Sen vidare till den läskiga läktaren där det stod massa folk.
Jag gick fram med henne så hon skulle få titta. Dom sträckte fram nävarna
för att hälsa men det hjälpte inte så mycket. Hörde även
att dommaren satt och försökte lugna henne när jag red förbi :)
Tycker det är bra att dommaren kan peppa lite.
Bra kämpat sade hon till mig efter hälsningen :) Det kändes mycket bra :)

Sen tvär kom ja på att jag hade spöt kvar i handen också :P
Så fick rida ner till A och slänga bort det.

Får start signal.. Rider upp mot dommaren. Hon svajar mycket på
linjen. Hon var ostadig genom hela programmet och spänd. MEN
huvudsaken och målet var att ta sig runt och full följa ett program, oavsett
form på henne. Och det gjorde vi. Så hennes alldra första procent
blev 50 % :) Jag hade tippar på 46/47% :)

Jag lägger upp film även fast det inte ser värst vackert ut :)

Filmen kommer senare ikväll. Nu ska jag duscha och sen kolla på
VC hoppningen kl 16:55 på 1:an :)



Kommentarer
Camilla- Två tävlingar i bloggen

Bra jobbat!! Mitt mål med Tosca är att överhuvudtaget ta oss in på banan så du slog oss :P

2011-11-20 @ 21:43:34
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
A N G E L I J N A

checka in min nya blogg om min ponny och jag vettja ;D

www.dompe.blogg.se

2011-11-20 @ 21:43:46
URL: http://dompe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0